måndag 4 april 2011

Dumlekladdkaka

100 g margarin
120 g dumlekolor (en påse)
2 st ägg
3 dl socker
1,5 dl vetemjöl
4 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
0,5 tsk salt
1 pkt dumlesnacks (kan uteslutas)

Smält smöret och dumlekolorna i en gryta.
Vispa ägg och socker. Vispa ner mjöl, kakao, vaniljsocker och salt.
Häll i dumleblandningen.
Lägg i dumlesnacks i en form med löstagbara kanter.
Häll på smeten.
Grädda i 175 grader i ca 20 min.
Låt den stå kallt i nån timme innan servering.
Serveras med vispad grädde.

 
 

7 kommentarer:

  1. denna var helt underbar..tack för ett mkt gott recepet

    SvaraRadera
  2. Hej Veronica!

    Jag jobbar på Fazer konfektyr och vi har en egen facebook sida för Dumle där man kan lägga upp sina recept med Dumle som ingrediens. Jag har hittat bra dumlerecept här på din blogg som vi gärna vill lägga upp på vår sida. Vi undrar nu om det är okej med dig att lägga upp recept och bild, eventuellt kommer recepten att översättas till engelska.
    Hör gärna av dig till mig på: emelie.jansson@fazer.com

    Titta gärna in på vår sida: http://www.facebook.com/Dumle

    Vänliga hälsningar,

    Emelie Jansson

    SvaraRadera
  3. Mmmm mumsfilibaba. Det ser riktigt gott ut :P

    SvaraRadera
  4. Jag har lovat att baka en kaka till en fika med min bror imorgon och letade runt, lägligt nog råkar jag ha en sån där dumlepåse liggande så detta receptet låter ju kanon! Det får det bli imorgon. Tack!

    SvaraRadera