fredag 29 juli 2011

Kladdkaka med vit toblerone

Dom senaste dagarna har vi varit ute på lite dagsutflykter så det har inte blivit så mycket bakande.
Igår var vi på Kolmården. Delfinshowen var helt fantastisk :)
Har testade jag ett nytt kladdkaksrecept som jag hittade på Jennys matblogg!

2 ägg
3 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
4 msk kakao
1,5 dl vetemjöl
100 gram smält smör
Ca 100 gram vit toblerone 

Smält margarinet och låt svalna.
Vispa ägg och socker pösigt.
Rör ner mjöl, kakao och vaniljsocker.
Häll i det smälta margarinet.
Häll smeten i smord form med löstagbara kanter.
Jag brukar bara använda lite bakplåtspapper i botten av formen.
Grovhacka tobleronen och tryck i formen.
Grädda i 175 grader i ca 20 min.
Låt den stå kallt i nån timme innan servering.
Serveras med vispad grädde.

1 kommentar:

  1. Hejsan!
    Jag hittade dig blogg som jag skrev "kladdkakan".
    Om en stund skall jag testa och baka med vit toblerone. Vad spännade att få smaka.
    Vad goda allting du gjort. Vad roligt!
    Ha en skön söndag Mvh Lotta

    SvaraRadera