söndag 13 november 2011

Chokladfudge

I helgen började jag och min systerdotter Wilma baka julgodis. Bara två veckor kvar till 1:a advent :)

3 dl socker
2 dl grädde
100 g margarin
200 g marshmallows
200 g blockchoklad (hälften ljus, hälften mörk)

Blanda allt utom blockchokladen i en stor kastrull och koka i 10 min.
Bryt blockchokladen i små bitar och rör ner dessa i marshmallows smeten med en elvisp.
Vispa tills chokladen har smält. Häll alltsammans i en liten långpanna med bakplåtspapper i.
Ställ i kylen tills det går att skära i bitar.

5 kommentarer:

  1. Oj vi börjar närma oss fortare än ja trodde.
    Men längtar till Jul,älskar att baka och då får jag en ursäkt :D
    dessa ser ju så smarriga ut,ska nog också ta och göra såna men inte nu,för de lär bli uppätna innan vi ens närmar oss advent :D

    SvaraRadera
  2. Oj, så fina de blev och var säkert goda! Jag skall spara receptet, tack!

    SvaraRadera
  3. Åh, detta receptet ska jag spara :) Tackeli tack!

    SvaraRadera
  4. Detta recept ska jag nog sno hihi!

    SvaraRadera